اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها



در آستانه‌ی برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، نگاهی می اندازیم به اسامی رکوردداران دریافت سیمرغ بلورین، از ابتدای برگزاری این جشنواره تا کنون.

رکوردداران سیمرغ بلورین کارگردانی در جشنواره فیلم فجر


رکوردداران سیمرغ بلورین فیلمنامه در جشنواره فیلم فجر


 

یکی از رشته هایی که آمار برگزیدگانش در ادوار برگزاری جشنواره فیلم فجر شکننده است، به شاخه ی «بهترین فیلمنامه» باز می گردد. به نظر می رسد عرصه برای رقابت در این رشته، از سایر رشته ها کاملاً بازتر است.

1. کامبوزیا پرتوی: دریافت سه سیمرغ بلورین:

«فِراری»، «من ترانه پانزده سال دارم» و «کافه ترانزیت (مشترک با رسول صدرعاملی)»

2. داریوش مهرجویی: دریافت دو سیمرغ بلورین:

«سارا» و «هامون»

فرید مصطفوی: دریافت دو سیمرغ بلورین:

«زادبوم (مشترک با ابوالحسن داوودی)» و «خون بازی (مشترک با رخشان بنی اعتماد، محسن عبدالوهاب و نغمه ثمینی)

رخشان بنی اعتماد: دریافت دو سیمرغ بلورین:

«خون بازی (مشترک با نغمه ثمینی، محسن عبدالوهاب و فرید مصطفوی)» و «روسری آبی»

افرادی که یکبار مؤفق به دریافت سیمرغ بلورین «بهترین فیلمنامه» شده اند عبارتند از:

«سعید روستایی» (ابد و یک روز) ؛ «رؤیا محقق» (دوران عاشقی) ؛ «بهروز افخمی» (آذر، شهدخت، پرویز و دیگران) ؛ «بهنام بهزادی» (قاعده ی تصادف) ؛ «مصطفی کیایی» (ضدگلوله) ؛ «اصغر فرهادی» (جدایی نادر از سیمین) ؛ «شهرام اسدی» (شبِ واقعه) ؛ «ابوالحسن داوودی» (زادبوم) ؛ «محسن عبدالوهاب» / «نغمه ثمینی» (خون بازی) ؛ «شادمهر راستین» / «سیدرضا میرکریمی» (به همین سادگی) ؛ «مانی حقیقی» (کارگران مشغول کارند) ؛ «پیمان قاسمخانی» (مارمولک) ؛ «پرویز شهبازی» (نفسِ عمیق) ؛ «رسول صدرعاملی» (من ترانه پانزده سال دارم) ؛ «بهرام بیضایی» (سگ کُشی) ؛ «خسرو سینایی» / «حمید فرخ نژاد» (عروسِ آتش) ؛ «تهمینه میلانی» (دو زن) ؛ «ابراهیم حاتمی کیا» (آژانس شیشه ای) ؛ «مجید مجیدی» (بچه های آسمان) ؛ «کمال تبریزی» / «رضا مقصودی» (لیلی با من است) ؛ «محمدعلی طالبی» / «هوشنگ مرادی کرمانی» (تیک تاک) ؛ «مجید قاری زاده» (پدربزرگ) ؛ «علیرضا داوودنژاد» (تقدیر در دوره ی دوم جشنواره) ؛ «ابراهیم مکی» (تقدیر در دوره ی دوم جشنواره) ؛ «مسعود جعفری جوزانی» (شیرِ سنگی) ؛ «محسن مخملباف» (بایسیکل ران) ؛ «یدا… صمدی» (آپارتمان شماره ی سیزده) ؛ «اصغر عبدالهی» / «حسن قلی زاده» (خانه ی خلوت)

نکات جذاب و خواندنی در بخش «بهترین فیلمنامه» :

  • در تاریخ جشنواره ؛ تنها سه سیمرغ بلورین به فیلمنامه های کُمدی تعلق گرفته است
  • در سه دوره از جشنواره، این جایزه اهدا نشده است. دوره های : اول، سوم و ششم


رکوردداران سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن در ادوار جشنواره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی