اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

«ناپلئون» حماسه تاریخی ریدلی اسکات گرچه رتبه اول فروش در آمریکای شمالی را در افتتاحیه خود فتح نکرد، اما گیشه‌های جهانی را به تصرف خود درآورد.
به نقل از ورایتی، «ناپلئون» با بازی خواکین فینیکس در نقش فرمانروای فرانسوی به فروش ۷۸.۸ میلیون دلاری در روزهای افتتاحیه خود دست یافت. ۴۶.۳ میلیون دلار از این مبلغ از فروش در بازارهای بین‌المللی به دست آمد. این فیلم در پنج روز اول اکرانش ۳۳.۱ میلیون دلار هم در آمریکا فروخت و پس از پیش‌درآمد «بازی‌های گرسنگی» یعنی «تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» جایگاه دوم را از آن خود کرد.

«تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» ۲۶.۲ میلیون دلار در باکس آفیس بین‌المللی فروش کرد و مجموع فروش آخر هفته‌اش را به ۶۸.۸ میلیون دلار رساند. این فیلم که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری با بازی ریچل زگلر و تام بلیت ساخته شده و در مجموع ۱۹۷.۲ میلیون دلار در سطح جهان فروخته است.

«ناپلئون» که نقدهای متفاوتی از تماشاگران دریافت کرده با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و با وجود فتح گیشه‌های جهان در روزهای افتتاحیه، هنوز برای اینکه بتواند از نظر مالی به عنوان یک فیلم برنده شناخته شود، فاصله دارد. اما اپل که از این فیلم حمایت کرد و سونی پیکچرز را برای پخش آن در سینما استخدام کرد، چندان نگران سود و زیان فیلم‌هایش نیست. اولین فیلم بزرگ این کمپانی، حماسه ۲۰۰ میلیون دلاری مارتین اسکورسیزی یعنی «قاتلان ماه کامل» است که این شرکت امیدوار است وقت عرضه نهایی آن در اپل تی‌وی‌پلاس بتواند از نظر مالی هم موفق شود. فعلاً این فیلم‌ها در فصل جوایز سینمایی می‌توانند با کسب جوایز، سروصدای لازم را ایجاد کنند. اپل این استراتژی را سال ۲۰۲۴ با «آرژیل» متیو وان بار دیگر به محک آزمایش می‌گذارد.

بر مبنای آمار سونی، «ناپلئون» در گیشه‌های بین‌المللی، ۲ برابر افتتاحیه «قاتلان ماه کامل» و فیلم قبلی اسکات «خانه گوچی» فروخته است. بزرگترین بازار این فیلم بریتانیا بود که تماشاگران ۶.۶ میلیون دلار در طول ۵ روز برای آن پرداخت کردند و پس از آن فرانسه با وجود نقدهای تند منتقدان این کشور، با فروش ۵.۶ میلیون دلاری از آن استقبال کرد. آلمان با فروش ۳.۴ میلیون دلاری، ایتالیا با ۳.۱ میلیون دلار و مکزیک با ۲.۹ میلیون دلار دیگر بازارهای بزرگ بین‌المللی این فیلم بودند. این فیلم هنوز در چین، ژاپن و کره جنوبی روی پرده نرفته است.

 


داستان فیلم
فیلم ناپلئون به کارگردانی ریدلی اسکات، داستان پرفراز و نشیب ناپلئون بناپارت، امپراتور معروف فرانسه و صعود سریع و بی‌رحمانه‌اش به قدرت را روایت می‌کند. این فیلم به خصوص روی رابطه پیچیده و معتادکننده ناپلئون با همسر و عشق واقعی‌اش، جوزفین، تمرکز دارد. جواکین فینیکس در نقش ناپلئون و ونسا کربی در نقش جوزفین بازی می‌کنند. فیلم شامل برخی از پویاترین صحنه‌های نبرد عملی که تا به حال فیلمبرداری شده است، است و داستان ناپلئون را از طریق این رابطه پرتنش و متغیر بازگو می‌کند. این فیلم به عنوان یک حماسه اکشن پرطرفدار، صعود و سقوط ناپلئون را به تصویر می‌کشد، و سفر بی‌امان او برای کسب قدرت را در بستری از رابطه‌ای درگیر و تکان‌دهنده با همسرش به تصویر می‌کشد​.

 







 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی