اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی درباره دلایل و لزوم شکل‌گیری شوراهای جدید در سینما و تاثیری که بر سینما دارند توضیح داد.
محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره لزوم تشکیل شوراهای سینمایی از جمله
شورای سینمای معناگرا، اجتماعی و... گفت: راه‌اندازی این شوراها ناشی از این نگاه است که ما باید صنعت تصویر کشور را از یک پشتوانه محتوایی برخوردار کنیم به همین دلیل باید در حوزه تکنیک و تکنولوژی برنامه های زیادی داشته باشیم. البته در حال حاضر هم برنامه هایی داریم ولی در این زمینه عقب ماندگی های زیادی داریم و باید درصدد رفع این نواقص برآییم. تمام این کارها هم به این منظور است که ما یک محتوایی را با این بیان تصویر و با تکنولوژی روز به مخاطب جهانی عرضه کنیم.

وی افزود: هسته ها یا شوراهای تخصصی برای تامین ایده، محتوای متخصصانه و عمیق شکل گرفت نه اینکه به برخوردهای سطحی خودمان با مسایل بسنده و فکر کنیم که مشاهدات ما اصلِ موضوع و جوهره ای است که باید به آن بپردازیم از همین رو لازم است ژانرها را احیا کنیم زیرا سینمایی که قصد دارد انتخاب شود و در یک بازار رقابت آزاد مورد انتخاب مخاطب قرار بگیرد باید بتواند سلیقه ها و موضوعات مختلف را پوشش دهد. از این بابت به این طراحی رسیدیم که هسته های تخصصی را به قصد ارایه ایده، کمک در پرداخت، پرورش ایده و تامین بُعد تخصصی و عمق بخشی به انتخاب فیلمسازان و صاحبان آثار شکل بگیرد تا بتوانیم فیلمی داشته باشیم که برخاسته از نیازهای واقعی، عمیق و تخصصی باشد و تاثیرش بیشتر شود.

حیدریان عنوان کرد: یکی از این هسته های تخصصی سینمای معناگرا و فیلم هایی است که به عالم معنا توجه دارند و صرفا نمی خواهند به موارد حسی و مادی بپردازند. چنین آثاری دریافت هایی فرای عالم ماده دارند و می خواهند این موضوعات را به یک جمال محسوس تبدیل کنند و روی مخاطب تاثیر بگذارند و درواقع می خواهند دست مخاطب را بگیرند و او را به عالم معنا برگردانند.

رییس سازمان سینمایی بیان کرد: تشکیل چنین شوراهایی اهمیت دارد و می تواند در همه ژانرها اهمیت پیدا کند در کنار این موضوع، ما سینمای اجتماعی را داریم که به آسیب های اجتماعی توجه دارد برهمین اساس ما از اهل تخصص و از کسانی که بانک اطلاعات موضوعات اجتماعی ما هستند کمک می گیریم که این اطلاعات در اختیار کارگردان و نویسنده ها قرار بگیرد تا با مسایل روز جامعه آشنا شوند و با ذوق و سلیقه خود موضوعات را انتخاب کنند، البته بنا نیست که این شورا چیزی بنویسد و در اختیار فیلمسازان بگذارد بلکه قرار است ایده و اطلاعات را در اختیار علاقه مندان به این حوزه ها بگذارد.

وی در پایان اظهار کرد: همین امر در حوزه های دیگر نیز صورت می گیرد برای مثال ما گروه تخصصی مقاومت را داریم که جنگ و همه شکل های مقاوت را پوشش می دهد و قصد دارد ایده و امکانات را به علاقه مندان این حوزه بدهد تا در تصویرسازی آنها تاثیر داشته باشد پس هسته های تخصصی با این رویکرد شکل گرفته اند و اگر لازم باشد هسته های جدید را تعریف و اضافه می‌کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی