اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

فضای مجازی از اولویت‌های ماست
دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما همراه استادان و جمعی از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته روزنامه‌نگاری این دانشگاه، شنبه ششم آبان ماه از روزنامه جام‌جم بازدید کردند. در جریان این بازدید، تفاهمنامه همکاری میان روزنامه جام‌جم و دانشگاه صداوسیما به امضای دکتر مراد عنادی، مدیرمسئول روزنامه جام‌جم و دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما رسید.

 تصویر فضای مجازی از اولویت‌های ماست
دکتر شهاب اسفندیاری در این بازدیدبا اشاره به تقویت پیوند و ارتباط دانشگاه با رسانه ملی تاکید کرد: «تلاش می‌کنیم با بهره بردن از تمهیداتی، اعتبار و نام و نشان دانشگاه بیشتر شناخته شود. قصد داریم ارتباطمان را با حوزه‌های پژوهشی و پژوهشکده‌ها نیز تقویت کنیم».


آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی ماست با دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما.
با توجه به این‌که مدت چندانی از ریاست شما بر دانشگاه صدا و سیما نمی‌گذرد، چه برنامه‌ها و سیاست‌هایی را مد نظر دارید؟
مهم‌ترین اولویت ما، تقویت پیوند و ارتباط دانشگاه و سازمان صداوسیماست که مدتی قطع شده بود. یعنی ارتباط بخش‌های مختلف سیما، صدا و فنی و حتی روزنامه جام‌جم با فرآیندهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه متوقف شده و همین باعث شده بود تا نارضایتی در دو طرف به وجود بیاید. ما تلاش کردیم این ارتباط دوباره برقرار شود.
نکته دوم، اعتبار دانشگاه است. تلاش کردیم تمهیداتی داشته باشیم تا اعتبار و نام و نشان دانشگاه بیشتر شناخته شود. ضمن این‌که فضای علمی دانشگاه، چند رشته‌ای است. یعنی ما رشته‌های فنی، هنری، ارتباطات و رسانه داریم و تلاش می‌کنیم دانشگاه در هر یک از این رشته‌ها بدرخشد.
همچنین به دنبال برگزاری نشست و کنفرانس هستیم و این‌که نقد و نظر آزاداندیشی گسترش پیدا کند. قصد داریم فعالیت فرهنگی دانشجویان را توسعه بدهیم. این مجموعه تلاش‌هایی است که انجام داده‌ایم تا ارتبا‌طمان را با حوزه‌های پژوهشی و پژوهشکده‌ها تقویت کنیم.
شما بتازگی تفاهم‌نامه‌ای با روزنامه جام‌جم منعقد کرده‌اید. در این تفاهم‌نامه به چه مواردی تاکید شده است؟
روزنامه جام‌جم به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم رسانه ملی در حوزه خبر مکتوب فعال است و یکی از عرصه‌هایی است که تا الان با دانشگاه ارتباط سازمان‌یافته‌ای نداشته است. این در حالی است که می‌توانیم از این ظرفیت در جهت هم‌افزایی استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم در حوزه کارورزی و کارآموزی با جام‌جم ارتباط خوبی داشته باشیم و فارغ التحصیلان دانشگاه جذب این روزنامه در تهران و شهرستان‌ها بشوند. همچنین دانشجویان می‌توانند در تولید محتوا هم مشارکت داشته باشند. علاوه بر آن می‌توانیم نشست و مناظره‌های مشترک بگذاریم تا در روزنامه انعکاس داده شود.
چه برنامه‌هایی دارید تا دانش استادان و ظرفیت‌های دانشگاه در خدمت سازمان صداوسیما قرار بگیرد؟
طبق برنامه‌ریزی و صحبت‌های انجام گرفته، قرار شده ما به‌صورت منظم یادداشت‌هایی از استادان در اختیار روزنامه قرار بدهیم تا حلقه ارتباط دوباره برقرار و نام و نشان استادان دانشگاه هم بیش از پیش شناخته شود. همچنین دانشجویان رشته هنری بتوانند آثارشان را در روزنامه انعکاس بدهند.
دانشگاه چقدر در تبیین نگاه سازمان صداوسیما به فضای مجازی نقش دارد؟
فضای مجازی یکی از اولویت‌های دانشگاه صداوسیماست. البته تاکنون رشته‌ای در این باره نداشته‌ایم، حتی دروس کافی برای تدریس هم نبود. فضای مجازی چند وجهی است؛ هم ابعاد فنی و ارتباطی دارد و هم هنری. ما تفاهم‌نامه‌ای را با مرکز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در سازمان امضا کرده ایم تا دوره‌های آموزشی برای نظارت طراحی شود. همچنین در آینده هم رشته‌های جدید طراحی می‌کنیم. قصد داریم پژوهشکده‌ای هم با موضوع فضای مجازی در دانشگاه راه اندازی کنیم و این اقدام یکی از اولویت‌های اصلی و مهم ماست.
در حال حاضر دانشگاه صدا و سیما چقدر در تربیت و تزریق نیروهای متخصص به بدنه سازمان نقش دارد؟
امسال ما نظام جدیدی را به‌عنوان نظام امتیازبندی برای ارزشیابی فارغ‌التحصیلان طراحی کرده‌ایم. سازمان صداوسیما هم این نظام را پذیرفته است تا بر این اساس
دانش آموختگان نخبه و توانمند جذب شوند. قبلا معیار معدل بود، اما شرط معدل تک‌بعدی به نظر می‌رسید. ممکن است دانشجو معدلش پایین بوده باشد، اما در عین حال خلاق هم باشد. ما به جوایز جشنواره‌ها هم توجه می‌کنیم و در مجموع مدل جامعی را برای ارزشیابی فارغ‌التحصیلان طراحی کرده‌ایم. علاقه‌مندیم نیروهای نخبه و خلاق را شناسایی کرده و به سازمان معرفی کنیم.

دکتر اسفندیاری:
مهم‌ترین اولویت ما، تقویت پیوند و ارتباط دانشگاه و سازمان صداوسیماست
فضای مجازی یکی از اولویت‌های دانشگاه صداوسیماست
می‌توانیم در حوزه کارورزی و کارآموزی با جام‌جم ارتباط خوبی داشته باشیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاه جذب این روزنامه در تهران و شهرستان‌ها شوند
قصد داریم پژوهشکده‌ای با موضوع فضای مجازی در دانشگاه راه اندازی کنیم
علاقه‌مندیم نیروهای نخبه و خلاق را شناسایی کرده و به سازمان معرفی کنیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی